Методичні рекомендації до виконання практичної роботи 6

Шановні колеги! Розділ "Табличні величини та алгоритми їх опрацювання" не містить файлів-заготовок. Усі рекомендації щодо типових задач окремо в кожному із середовищ програмування подані у підручнику. На звертання вчителів публікуємо методичні рекомендації щодо проведення уроків практичних робіт.
У тексті підручника на с. 129 запропоновано три завдання. Автори пропонують на уроці практичної роботи кожному учневі виконати тільки одне із запропонованих завдань - на вибір вчителя або учня.
 Система оцінювання
Кожне із завдань може бути оцінено у 12 балів:

  • створено проект, який містить усі файли структури - 1 бал;
  • створено форму проекту, у якій у рядку заголовку відображено назву відповідно до завдання - 1 бал;
  • на формі проекту розміщені елементи управління - кнопка, таблиця (обов'язково) та інші елементи (на вибір) - 2 бали;
  • таблиця заповнена даними заздалегідь або програмно - 2 бали;
  • створено процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку. Текст програми відповідає умові завдання - 4 бали;
  • після запуску програми на виконання тестові приклади дають правильні результати - 2 бали.

Завдання "Зміна ціни" (Lazarus)
Можливі два варіанти виведення даних: у вікна повідомлень, у текстові поля чи написи або в таблицю. Для останнього варіанту форма проекту може мати наступний вигляд:

Зауважте, для того, щоб підписи колонок повністю відображались у таблиці властивості AutoFollColumns надано значення True.
Заповнення даними таблиці здійснено на етапі її проектування. Для цього у контекстному меню об'єкта таблиця обрано вказівку  Змінити StringGrid. За умовою задачі збільшення та зменшення % подано відповідним математичним значенням. 
Текст програми до спланованої форми виведення результатів:


Для контрольного значення ціни товару 5 отримуємо:

Завдання 2.  "Кислотність ґрунтів" (Lazarus)
Форма проекту
Дані до таблиці вносяться на етапі проектування форми. Для цього у контекстному меню об'єкта таблиця обирають вказівку  Змінити StringGrid.




Програмний код проекту
Зверніть увагу, що діти можуть використати різні варіанти  команд розгалуження, якщо вчитель заздалегідь не обговорить умови оцінювання. Оскільки команди розгалуження вивчались у 8 класі, то автори  не уточнювати в умові яку команду розгалуження варто взяти. У зв'язку із цим ми рекомендуємо обговорити це питання по завершенню виконання завдання або при обговоренні умови. 

Завдання 3. Гра  (Lazarus).
Форма проекту
Якщо у проекті використати вікна повідомлень, то текстові поля для виведення результатів можна не використовувати. Вчитель може на свій розсуд додати в умову спосіб виведення  результату на етапі обговорення умови завдання. 

Програмний код проекту
Для форми проекту, наведеної на малюнку вище програмний код матиме вигляд. За умови використання вікон повідомлень програмний код буде іншим. 

7 коментарів:

  1. Доброго часу доби. У Вас на масив пам’яті забагато виділено) Достатньо двох рядків.
    Не підкажете, як Ви заголовок форми зробили по центру. За допомогою коду учні не вивчали. За допомогою властивостей форми нічого не знайшов, можу придумати тільки пробіли перед назвою, а це трохи не те що треба.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Олександре, поправила. Щодо вирівнювання заголовка, то в мене одразу після установки так було. Думаю, що це можна поправити в Інструменти/Параметри, оскільки у властивостях форми цього точно немає, і в програмі ми нічого такого не вказуємо. Це в установках.

      Видалити
  2. Доброго часу доби. Для Python рекомендації будуть?

    ВідповістиВидалити

Оновлене тематичне планування до підручника Інформатика-9 (2022 рік)

 Шановні колеги! Маємо сподівання, що ваші навчальні заклади встигли зробити замовлення на підручники "Інформатика-9" і в новому н...