Файли-заготовки до розділу "Комп'ютерне моделювання"

Шановні колеги, розміщуємо матеріали для вивчення розділу "Комп'ютерне моделювання". Завантажити файли-заготовки можна за посиланням:
https://drive.google.com/file/d/1ZK_igXkqyDbLc4E2Rne6pGPmuAOu17pr/view?usp=sharing
При підготовці до вивчення розділу звертаємо Вашу увагу, що автори завідома розмістили більше моделей для ознайомлення, аніж це можна виконати на уроці. Вам потрібно адаптувати навчальний матеріал до запитів та інтересів учнів: обговоріть із учнями, які із моделей вони б хотіли розглянути. Звісно, що заздалегідь варто самому вчителю ознайомитись із моделями, щоб на уроці вміло продемонструвати учням та обговорити призначення та вид моделі. Ви можете працювати за наступними сценаріями:
1) окремі моделі розглядаються усіма учнями;
2) кожен учень за допомогою вчителя розглядає обрану модель та презентує її класу.

24 коментарі:

  1. Як раз "зазделегідь варто ознайомитись із моделями".... Ви виклали матеріал за п'ять хвилин до початку уроку з теми!!!!! Обурення - це все що викликав Ваш допис!!!! Більше не бажаю мати справу з Вашим підручником.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Шановна дописувачко! Ми не намагались своїм дописом викликати ніяких емоцій у вас - ані обурення, ані схвалення, а просто виставити фали-заготовки. До першого уроку із цієї теми можна використати тільки один файл про модель Сонячної системи. Усі інші файли потрібні на наступні теми. А щодо "п'ять хвилин до уроку", то, мабуть, готуючись до розділу Ви помітили, що у підручнику пропонується до розгляду багато моделей. Усі із них в межах 45 хвилин послідовно переглянути не вийде, тому ми нагадали про методичну пораду, про яку заздалегідь озвучували у презентаціях підручника: оберіть ті моделі, які будуть цікаві Вашим учням за їх особистими уподобаннями : біологія, астрономія, хімія, алгебра тощо і запропонуйте для використання за поданими у дописі сценаріями. Бо підготовка до уроку у реальному класі саме передбачає добір матеріалу вчителем для своїх учнів. А бажання мати справи із підручником чи ні - це Ваш вибір, і ми ніяк не можемо на нього вплинути. Вдалих уроків!

      Видалити
    2. Як я зрозумів - проблема не в тому, що вибрали Ваш підручник, проблема в тому, що дійсно потрібно чекати файли-заготовки, і буває таке (я згадую минулий рік 8-го класу), що потрібно було самому робити приблизну заготовку програми, та і інші завдання. І судячи по завданням не завжди без файлів зрозуміло що потрібно отримати. Я щойно проглянув, стало цікаво, чи всі автори 9-х класів викидають файли-заготовки після того як вчителі вже провели уроку і я був здивований, Ривкінд, Бондаренко - всі файли повністю вже до всих розділів є. Бо виходить так, підручника видали, а вчителі викручуйтеся як хочете. Коли підручник створювався, думаю ж були вже наробки файлів, чому вчителі повинні чекати Ваші файли?

      Видалити
    3. Дякую, пане Ігорю, за Ваш коментар. Будемо намагатись виставляти файли-заготовки вчасно.

      Видалити
  2. У параграфі 13. Вправа 1. Аналіз крові сказано "1. Відкрийте середовище Lazarus (PyCharm) тa завантажте проект Кров." В середовищі PyCharm проект Кров буде? Якщо створювати форму і кнопку, то, мабуть, буде трохи заскладно, а в консолі можна зробити. Чи вважаєте, що проектів вже і так багато, і вже вистачить?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Олександре, за нагадування! В середовищі Lazarus я виставила, якщо встигну сьогодні - зроблю та виставлю ще в PyCharm, а завтра - то точно, бо готую заготовки до наступного розділу

      Видалити
  3. Так, пане Ігор, Ви вірно зрозуміли. А поважні авторки чомусь роблять вигляд, що не розуміють. А я не розумію чому, обравши їх підручник, я повинна благати надати ці кляті заготовки, а потім ще за це дякувати??? Авторки отримали гроші, я так розумію чи маленькі, за невиконану роботу!!! Чому Ривкінд викладає заготовки відразу? Чи йому не так платять?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Шановна дописувачко, дякую за Ваш коментар. Справа в тім, що у випадку нашого авторського колективу згідно договору із видавництвом файли-заготовки - це є складовою підручника, яку автори надають до рукопису на БЕЗОПЛАТНІЙ основі Ми навіть на сподіваємось за подяку, хоча коли дякують за щось, або просто дякують - письмово, усно, чи подумки, то завжди приємно, і не тільки тому кому дякують. Це не тільки спонукає нас до того, щоб ми намагались створювати наші роботи кращими, а й робить людину за її ввічливість добрішою та щасливішою.
      Я не виясняла це питання в інших авторських колективах, і не рахувала їх гонорари. Звісно Ви не маєте благати нас викладати ці заготовки. Ми намагаємось слідувати календарному плануванню, бо самі використовуємо їх на своїх уроках. Усвідомлюємо, що бувають затримки та просимо вибачення за них, оскільки у кожного є ще основна робота, яка потребує першочергової уваги. Усі файли перед розміщенням переглядаються і доопрацьовуються, щоб на уроці вчителю не довелось щось змінювати на ходу. І ми щиро вдячні нашим дописувачам, які при підготовці до уроків знаходять якісь недоречності, пишуть нам на блог, щоб ми змогли швидко виправити.

      Видалити
  4. Дякую авторам підручника, але вчитель на свій роздум може змінювати планування уроків, тому звісно незручно чекати заготовки. Я вважаю, що все що розглянуто у підручнику - повинно бути пркдставлено автрами без затримок, щоб спокійно проаналізувати при підготовці урокі. Дякую за поразуміння"

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Дякую, Ольго, за Ваш коментар. Будемо обговорювати колективом та намагатись максимально врахувати усі думки

      Видалити
  5. Прошу надати рекомендації щодо виконання Вправи 1. Аналіз крові, що на сторінці 101-102.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Пане Сергію, уточніть, будь ласка ваш запит. Що не зрозуміло? Потрібно переглянути відео, щоб учні пригадали закони фізики. А далі в середовищі редактора презентацій намалювати відповідну схему та з допомогою тригера змоделювати її використання: коли натискають на ключ, він переміщується у положення "увімкнуто" та рамка відхиляється на кут, казаний у завданні.

      Видалити
  6. Відповіді
    1. Це я навпаки пишу відповідь, вибачте. Щодо завдання про аналіз крові, то є початок проекту. Його слід доповнити іншими показниками із запропонованого файлу показників крові. Після введення значень обраних показників буде повідомлення про можливе захворювання. Це завдання на повторення матеріалу 8 класу - робота в середовищі програмування. Використовуються відомі учням команди розгалуження за наведеним прикладом.

      Видалити
    2. Дякую, я розумію, що потрібно зробити. Намагався виконати вправу 2 з учнями, але забракло часу. В мене сумніви як правильно зробити рамку. Цікаво, як справились Ваші учні з даними завданнями. Прошу надіслати одну з учнівських робіт вправи 2 та 3.

      Видалити
    3. Рамку слід зробити із частин: так, щоб рамка могла рухатись, а решта кола залишалось на місці

      Видалити
    4. Пані Ольга, скажіть, будь ласка, Ваші учні справились з завданням? Шановні колеги, як у Вас пішли дані завдання?

      Видалити
    5. Вирішив на уроці не робити, тому що досить об’ємне завдання. Задав, за бажанням, додому. В мене, наприклад, виконання вправи 1 "Аналіз крові" зайняло близько 25, а вправи 2 "Магнітне поле" близько 15 хвилин. Мені здається, що тригери за програмою ще не вивчалися, правда в самій вправі добре пояснюється, як їх використовувати

      Видалити
    6. Завдання Магнітне поле і об'ємне і складне, адже щоб нормально ключ повертався потрібно вставити допоміжні фігури, які необхідно зробити без заливки, згрупувати. А щоб рамка нормально поверталась ну ніяк не виходить. Ось що в мене вийшло:
      https://drive.google.com/file/d/1ypW4MEBhVBonzGKFKKSBbI2sITncybz4/view?usp=sharing
      Колеги прошу Вашої допомоги.

      Видалити
    7. У вас якщо рамку помістити на задній план, то можна так підібрати, що розриву з’єднання не буде видно (для цього можна ще товщину штатива збільшити).
      Я так гарно не розмальовував) Батарея і ключ були накреслені за допомогою умовних позначень)

      Видалити
    8. Дякую, все одно щось воно не досить правильно виходить, коло розривається.

      Видалити
    9. Пані Ольга, поділіться, будь ласка, як воно має бути у вправі 2 Магнітне коло. Тому що, ну ніяк не виходить зробити як на відео. Пообіцяв, що поясню учням на наступний урок. Гадаю завдання, які розміщені в підручнику, автори мають самі спробувати виконати їх. Дякую.

      Видалити
    10. Шановні пане Сергію та пане Олександре! Напишу загальний коментар, бо не мала змоги відповісти на кожен окремо. Олександр Шевчук правильно відмітив, що потрібно на малюнку, який майстерно зробили учні п. Сергій Мацаєнко, збільшити ширину штативу. А ще прочитайте п. 7. За потреби змініть значення параметрів анімаційних ефектів. Це важливе речення з декількох причин: 1) кожна дитина підбере "свою! ширину деталей на малюнку; 2) точність повороту є приблизно. Спробуйте змінити її з 20 градусів на 10-12. Тоді ефекту розриву не видно. Автори не мали на меті абсолютно відтворити досліди, які створені на відео, а тільки побудувати модель, яка демонструє, що рамка відхиляється. До речі, моделі на відео не зроблені з допомогою ефектів анімації у презентації :). Мої діти по-різному малювали модель кола: "художники" взялись точно відтворювати модель за відео та сказали, що візьмуться за подібні моделі, бо зрозуміли для чого говорили про тригери раніше (с. 64 перший абзац) і як їх використати для освітнього стартапу: створити серію моделей для навчання у школі, а інші намагались створити модель, щоб відтворити фізичне явище, і не дуже заморочувались на точному відтворенні деталей малюнка. Окрім цього обидві моделі не робили всі учні. Більшість взялись за магнітне поле, а ті, хто добре програмував у 8 класі - за Аналіз крові. Програмісти у мене справились першими

      Видалити
    11. Дякую пані Ольга, тепер все зрозуміло ))))

      Видалити

Оновлене тематичне планування до підручника Інформатика-9 (2022 рік)

 Шановні колеги! Маємо сподівання, що ваші навчальні заклади встигли зробити замовлення на підручники "Інформатика-9" і в новому н...